четвер, 26 січня 2017 р.



Cover letter, або супровідний лист – це невід’ємна частина заявки на будь яку вакансію. Проте, люди часто використовують цей інструмент не повноцінно, або ж взагалі на шкоду. Чому так відбувається? Відповідь проста – це лінь. Якщо резюме це більш-менш стандартизована частина заявки на вакансію, то cover letter вимагає креативності. Тому, апліканти, що приділяють достатньо уваги створенню супровідного листа, частіше отримують запрошення на співбесіду.


Що потрібно знати про Cover Letter

Про cover letter пишуть багато та постійно, тому загальну інформацію можна почерпнути з наступних статей:




У цих статтях ви знайдете чимало готових шаблонів, які дадуть вам базове розуміння того, що потрібно писати. Використовуйте їх як приклади, не варто змінювати ім’я та надсилати скопійований шаблон рекрутеру. Такий підхід рідко спрацьовує. Найкраще, писати супровідний лист для кожної вакансії окремо.


Основні правила написання супровідного листа

Cover letter, це частина заявки на вакансію, в якій ви можете проявити свою особистість. На відміну від резюме, cover letter може бути адресований персонально людині, що буде його читати.


Правило 1. Пишіть конкретній людині – рекрутеру

Під час пошуку роботи, зв’язуйтесь з людьми, які мають безпосереднє відношення до працевлаштування в компанії в якій ви шукаєте роботу. Якщо у описі вакансій ви не знайшли імені рекрутера, спробуйте пошукати на сайті компанії. Зазвичай таку інформацію можна знайти на сторінках Job, Careers, Work with us, We are hiring, Team, About us, Meet the team, тощо.

Персональні контакти завжди виглядають професійно, тому спробуйте відшукати не тільки ім’я, а й email адресу рекрутера. В цьому вам допоможе сервіс hunter.io. Створіть безкоштовний аккаунт щоб отримувати повну інформацію по кожному домену та вставте посилання на сайт компанії. Сервіс покаже вам усі адреси, що відомі для даного домену та, якщо доступні, ім’я та посаду кожної особи.




Якщо ім’я та адресу рекрутера знайти не вдалось, спробуйте надіслати ваш лист та резюме людині, з відділу, в який ви плануєте влаштуватись. Наприклад голові відділу маркетингу, служби підтримки, тощо.


Правило 2. Назвіть себе

Почніть лист з того хто ви. Це дуже просто, представтесь і скажіть звідки ви, адже часом місце вашого проживання має виключне значення у пошуку віддаленої роботи. Деколи роботодавці шукають працівників, що зможуть працювати у час, що збігається з офісними годинами у їхній країні. Тому краще одразу вказати цю інформацію.

Починати лист з представлення, по-перше – професійно. По-друге, дає людині, що читає лист заочно познайомитись з вами, та переводить формальний стиль спілкування у більш персональну розмову. Звертайтесь по імені, прізвище людини якій ви пишете не обов’язково має бути у листі. Проте вкінці листа, вкажіть своє повне ім’я та прізвище.


Правило 3. Зазначайте факти, що можуть зацікавити рекрутера

Cover letter це тільки вступ, короткий опис вашої особистості, що має зацікавити рекрутера. Тому, тут дуже важливо показати чим саме ви відрізняєтесь від інших кандидатів. Факти – ваші друзі. Розкажіть, що ви закінчили, ким працювали, чого досягли. Проте не вдавайтесь у подробиці. Вони описані у вашому резюме.

Спробуйте продати себе, виділяйте переваги нехтуючи недоліками. Ваша задача пробудити супровідним листом рекрутера краще ранкової кави. Як це зробити? Розберемо кілька можливих варіантів.


Якщо ви шукаєте першу роботу

Зробіть акцент на ваших особистих якостях, непрофесійних досягненнях, знаннях, напр. мов, спеціального програмного забезпечення, тощо. Обов’язково зазначте практичні навички чи досягнення, що мають пряме відношення до відкритої вакансії чи напрямку роботи компанії. Якщо такі є, звичайно. Дайте рекрутеру зрозуміти на яку вакансію ви претердуєте та вкажіть чому ви підходите для неї найкраще.


Якщо у вас вже є досвід роботи

Зосередьте увагу рекрутера на останньому місці роботи, досягненнях та коротко на обов’язках які ви виконували. Коротко згадайте про освіту та особисті якості, що можуть бути корисними на новому місці.


Якщо ви цікавитесь відкритими вакансіями у компанії

Мало хто з найманих працівників цікавиться відкритими вакансіями у певних компаніях, і дарма. Згідно різних джерел, близько 50-70% вакансій не афішуються у пресі чи на просторах інтернету. Але, в процесі пошуку роботи, вам варто спробувати їх відшукати. Тож, візьміть цей метод собі на озброєння. Якщо ви проводите такий пошук під час роботи в іншій компанії обов’язково напишіть причину пошуку нового місця. Рекрутера це питання цікавитиме у першу чергу.

 Опишіть напрямок в якому ви працюєте, додаткову освіту, навички, досягнення, тощо. Особливість такого листа полягає у відсутності конкретної вакансії. Тому просто опишіть себе як різностороннього кандидата, звісно пам’ятаючи яку роботу ви б хотіли отримати. Обов’язково запитайте про відкриті вакансії у сфері що вас цікавить, прямо, не приховуючи. Таким чином рекрутер зрозуміє що можна вам зпропонувати.


Правило 4. Пишіть коротко, тільки про головне

Як вже згадувалось вище, основна задача cover letter це зацікавити рекрутера, та виділити вас серед інших кандидатів. Тому пишіть коротко, тільки ключові моменти. Намагайтесь вмістити весь лист у 2-3 абзаци, по 1-4 речення кожний. З них перший має містити вступ та представлення, другий – інформацію про причину даного листа та ключові факти, третій – заключні слова та прохання розглянути резюме і та відповісти. Це оптимальна структура та обсяг, що буде достатнім з точки зору рекрутера.

Обов’язково просіть рекрутера розглянути резюме. Навіть якщо це на стільки очевидно, ваш лист має містити в собі певну мету. Адже, основна мета листа-відгуку на вакансію, це розгляд вашого резюме. Навіть якщо це звучить занадто очевидно, ваш лист має спонукати людину що його читає зробити те що вам потрібно. Тож, нагадайте рекрутеру, що саме він повинен зробити.


Приклад Cover Letter англійською мовою

Підсумовуючи, варто сказати, пошук віддаленої роботи, це творче завдання. Тож, якщо ви підійдете до нього відповідально та завзято, результат буде блискавичним. Експерементуйте, пишіть супровідні листи різним стилем, різного обсягу та намагайтесь "зачіпити" рекрутера. Для прикладу, перегляньте простий шаблон cover letter, який ви можете адаптувати для під себе:

Hi, My name is John Doe and I’d like to apply for Growth Hacker position at Example Company 1. I’m Inbound Certified marketer from Ukraine and have more than 2,5 years of working experience. During the last year, I worked as a Marketer at Example Company 2 and quit to start traveling. Currently, I leave in Kuala Lumpur and look for a remote position in Marketing. I have strong communication and management skills and can manage few multiple tasks at a moment. Also, I’m feeling confident with the most of the marketing tools and methods. Furthermore, I have basic HTML/CSS skills and will be pleased to work closely with Web Designers team. Please, check my CV that is attached to this letter and reply if you think that it is a good fit for your company. Best regards, John Doe

Немає коментарів:

Дописати коментар